mt.fadf.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Üniforma ve kurumsala giriş | Centner, M., Vereker, F. “Fashion Designer's Handbook for Adobe Illustrator”, Wiley (2011): Chapter 3 – Creating Silhouettes Pg. 74, Creating a Library of Basic Garments Pg.75, Technical Drawing Pg. 76-83 Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) : Chapter 4 – Vector Illustrations Pg. 88 |
2 | Konsept Panosu / Tasarım Geliştirme | Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) : Chapter 7 – Digital Painting Pg. 154 Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 1 –Adding Colour, Texture, and Pattern Pg. 46 |
3 | Baskı Tasarımı / Renk / İşleme Fikirleri | Centner, M., Vereker, F. “Fashion Designer's Handbook for Adobe Illustrator”, Wiley (2011): Pg.75, Technical Drawing Pg. 76-83 Tallon, K., “Digital Fashion Illustration with Photoshop and Illustrator”, Batsford (2008) : Chapter 4 – Vector Illustrations Pg. 88 |
4 | Adobe Illustrator'da teknik çizim | Centner, M., Vereker, F. “Fashion Designer's Handbook for Adobe Illustrator”, Wiley (2011): Chapter 3 – Creating Silhouettes Pg. 74, Creating a Library of Basic Garments Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
5 | Sunum / Çalışma Alanı / Baskı / Teslim | Kaled K. Hameide, “Fashion Branding Unraveled”, Fairchild 2011 Chapter 4 – Brand Identity Pg. 134-136 |
6 | Sektör Araştırması ve Analizi | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
7 | Detaylı Tanımlanmış Çizim | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
8 | layout / yorum / sunum | Centner, M., Vereker, F. “Fashion Designer's Handbook for Adobe Illustrator”, Wiley (2011): Chapter 5 – Story Boards Pg. 134-165, Corporate Hospitality Wear Pg. 166, Corporate Resort Wear Pg. 167, |
9 | marka tarihi & Kimliği Araştırması | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 1 – Speed Designing Using Illustrator Pg. 34, Adding Colour, Texture, and Pattern Pg. 46 Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
10 | Üniforma Araştırma & Analiz | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 1 – Speed Designing Using Illustrator Pg. 34, Adding Colour, Texture, and Pattern Pg. 46 Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
11 | Marka Üniforma Tasarımı Konsept Geliştirme / Renk Skalası / Kumaş araştırma | Kaled K. Hameide, “Fashion Branding Unraveled”, Fairchild 2011 Chapter 4 – Brand Identity Pg. 134-136 Chapter 6 – Retail Brands Pg. 177 -199 |
12 | Logo / Grafik / Nakış / Baskı Tasarımı | |
13 | Ürün Geliştirme | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 1 – Speed Designing Using Illustrator Pg. 34, Adding Colour, Texture, and Pattern Pg. 46 Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
14 | Ürün Geliştirme | Szkutnicka, B., “Flats: Technical Drawing for Fashion (Portfolio Skills: Fashion & Textiles)”, Laurence King Publishers, (2010) Part 1 – Speed Designing Using Illustrator Pg. 34, Adding Colour, Texture, and Pattern Pg. 46 Part 2 – Visual Directory of Garments and Details Pg. 64 - 209 |
15 | Portfolyo | Centner, M., Vereker, F. “Fashion Designer's Handbook for Adobe Illustrator”, Wiley (2011): Chapter 5 – Story Boards Pg. 134-165 |
16 | Dönemi gözden geçirme |
Ders Kitabı | Books listed above, PowerPoint presentations |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 25 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 3 | 10 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 78 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir tasarım koleksiyonunu tasarlamak ve gerçekleştirmek. | X | ||||
2 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygulamak. | X | ||||
3 | Tasarım araştırmasına yönelik farkındalık geliştirmek ve bireysel olarak tasarım araştırmasını yürütmek. | X | ||||
4 | Bir yabancı dili iyi ve gelişmiş seviyede kullanmak. | X | ||||
5 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirmek. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izlemek, gözlemek ve analiz etmek. | X | ||||
7 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak. | X | ||||
8 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varmak, bunları analiz etmek ve uygulamaya entegre etmek. | X | ||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirmek. | X | ||||
10 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, kişisel yaşam boyu öğrenme tavrının öneminin ve ihtiyacının farkında olabilmek. | X | ||||
11 | Moda ve Tekstil Tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri anlamak, yorumlayabilmek ve uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest